Hírek

 

András Napi Vásár

 

2017 november 25.

 

9 - 12 óráig

 

Csillagvár Waldorf Óvoda

Veszprém, Szent István u. 12.


 

Figyelem új kiadvány!

Szülőknek, pedagógusoknak ajánljuk!

Támogassa Alapítványunkat adója 1%-ával!

Veszprémi Waldorf Pedagógiai Alapítvány

Adószám: 18929098-1-19

8200 Veszprém Szent I.u.12.

Naptár

h k s c p s v
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 
 

Bejelentkezés

Könyvajánló

 
 
Óvodánkban nagyszámú Waldorf témájú könyv áll rendelkezésre.
Gyermeknevelési,  embertani, kézműves témában.
Kölcsönözni az óvoda könyvtár felelősétől lehet.

 

 

 

Wolfgang Goebel- Michaela Glöckler

A nagy gyermek-kalauz

Egy egészen újszerű tanácsadót vehet a kezébe az olvasó. Elsősorban szülőknek szól, ám mindazoknak támaszt nyújt, akiknek gyermekek gondozásával, nevelésével, gyógyításával van dolga. A kötet a hagyományos tanácsokon kívül - azokon túlmutató - széles látókörű, alternatív lehetőségek egész sorát tartalmazza, egészen tizenéves korig. Három részre tagolódva kimerítően tárgyalja a hétköznapi betegségeket, a gyermeki fejlődés elősegítésének lehetőségeit és a nevelés egészségmegőrző hatását. Az egészséges és beteg napok teendőinek gyakorlati leírásán túlmenően olyan árnyalt elméleti összképet nyújt, melynek segítségével megérthetjük, hogy hogyan illeszkednek össze nagy egységgé a gyermek fejlődésének apró mozzanatai. Segítségével megérezhetjük tetteink jelentőségét, mellyel gyermekeink jövőbeli útját igazgatjuk mai nehéz világunkban. A könyv célja, hogy a szülők önálló ítéletalkotását és biztonságérzetét növelve elősegítse gyermekeik bizalommal és melegséggel átszőtt, egyéni és szabad fejlődését.

Vekerdy Tamás

 

Másféle iskolák (Talán: a Waldorf?)

 

Montessori, Rogers, Waldorf - néhány név, amelyeket hallva alternatív iskolák, a "hagyományostól" eltérő pedagógiai gyakorlatok jutnak eszünkbe.
De az iskolaválasztás dilemmáival szembesülő szülőként, leendő szülőként, érdeklődőként tudunk-e eleget róluk, elveikről, módszereikről, szerveződésük, működésük hátteréről?
Vekerdy Tamás közel húsz éve foglalkozik a reformpedagógiák, az alternatív iskolák elméleti és gyakorlati kérdéseivel, s maga is bábáskodott az első kelet-európai Waldorf-iskola, a solymári létrejötténél. Ismerője, értője, eltökélt propagátora a pedagógia, az iskola megújításának.
A kötet írásai bepillantást engednek a "másféle" iskolák színes, változatos életébe és segítenek megérteni szándékaikat, törekvéseiket.

Ranschburg Jenő

 

Kis gyerek… kis gond?

 

"Hároméves kisfiam csak szaladgál a lakásban fel és alá, a szőnyegen fetreng, ha dühös, próbál megütni, állandó figyelmet szeretne." "Két félvér kislány anyukája vagyok, együtt élünk szenegáli férjemmel. Egyik nap a nagyobbik, akinek bőre kissé sötétebb, azzal hozakodott elő, hogy ő fehér szeretne lenni." "Szeptemberben elkezdtük az óvodát, a kisfiam az első héten nem pisilt be, de azóta mindennap." "A lányom az este az ágyban azt találta mondani nekem, hogy ő jobban szeret a sógornőmmel lenni." "Négyéves lányunk nem akar óvodába menni..." Ranschburg Jenő: "Évek óta rendszeres vasárnapi penzumom, hogy leülök a számítógéphez, és megpróbálok elmélyedni a frissen érkezett levelekben. Ebbe a kötetbe az óvodáskorú gyerekek szüleinek leveleiből válogattunk, így a kötet lapjain megtalálhatók az életszakaszra jellemző legáltalánosabb nevelési problémák és a rájuk adott válaszok."

Albert Soesman

 

Tizenkét érzék

 

 

Az ember érzékszerveinek és az érzékelés folyamatának vizsgálatával több tudományág foglalkozik. A kutatások hihetetlen mennyiségű adatot halmoztak fel egy-egy érzékszerv felépítéséről, működéséről, az érzékelés szerepéről a gyermek fejlődésében, a felnőtt ember életében. Albert Soesman különös utat választott az emberi érzékelés bemutatására. Mint orvos, rendkívül sok megfigyelést gyűjtött az érzékszervek anatómiai, fiziológiai és pszichológiai működéséről. Az emberi érzékelés új megközelítése hasznos tanulmány tanároknak, orvosoknak, terapeutáknak, tanácsadóknak, pszichológusoknak és kutatóknak. De minden elfogulatlan olvasó érdekesnek találhatja ezt a könyvet gyermekei és saját maga érzékelési folyamatainak megfigyeléséhez, tudatosabb fejlesztéséhez: a mindennapok élményvilágának hallatlan kitágításához meríthet belőle gondolatokat.

Ranschburg Jenő

 

Szülők könyve

A fogantatástól az iskolakezdésig

 

 

"Nevelési hibát kétféle okból követhet el a szülő: saját jellemhibájából adódóan, vagy egyszerűen tudatlanságból – azért, mert téves vagy hiányos információkkal rendelkezik arról, hogyan kell megoldania a problémákat, melyek a családi élet elkerülhetetlen kísérői.
A felhalmozott tapasztalatok és kutatási eredmények összefoglalásával azonban lehetőséget adunk – és kell is adnunk – a szülőnek ahhoz, hogy elsajátítsa mindazt, amit a gyermeknevelés nehéz és felelősségteljes munkájához feltétlenül tudnia kell. Miért gondoljuk, hogy az a biológiai érettség, amely a szülővé válás nélkülözhetetlen előfeltétele, nyomban gyermeknevelésre is alkalmassá teszi az embert?
A gyermek viselkedésében minden kétséget kizáróan ott van a környezet hatása: a felnőttek, mindenekelőtt a szülők világképe, életfelfogása, nevelési módszerei, melyek a kívánt – vagy éppen azzal ellentétes –irányban, de mindenképpen formálják, alakítják a személyiséget.
„Nem Messiás-é minden újszülött? – kérdi Madách Az ember tragédiájában – Fénylő csillag, mely feltűnt a családban…” E könyvvel segítséget szeretnék nyújtani ahhoz, hogy a sok, szeretettel és reménységgel várt újszülöttből – „mely feltűnt a családban…” – egészséges, becsületes és harmonikus ember váljék."

Dr. Buda Mariann

Tehetünk ellene?

- A gyermeki agresszió -

Nincs két egyforma gyermek és két egyforma helyzet sem. Így szinte lehetetlen az agresszió kérdésének megoldására örök érvényű igazságokat adni. Ez a könyv nem egyszerűen végrehajtható utasításokat kínál, hanem egy olyan szemléletet és gondolkodásmódot, ami segíthet megtalálni ott és akkor a megoldást, amikor éppen szükség van rá. A szerző példákat és megtörtént eseményeket is említ, hogy nyugodt körülmények között gondolkodhassunk el olyan esetekről, amelyek talán velünk is megestek. Ízelítő a tartalomból: Hogyan előzhetjük meg az agressziót? Bizalom, jutalmazás, büntetés, tűrőképesség. Amit a gyermek lát. A megerősítés szerepe. Agresszív a gyermekem - mit tegyek? Mit tehet a pedagógus? A könyv lebilincselő stílusban, szakembereknek és laikusoknak is szól!